Finalitzen les tasques d’organització de l’Arxiu Municipal

0524 arxiu municipal

L’organització del fons documental s’ha realitzat en 3 fases

Aquest mes de maig ha finalitzat l’organització dels fons documentals de l’Arxiu Municipal de Gironella. Les tasques d’ordenació es van iniciar a principis de l’any 2014, quan es va ordenar, classificar i inventariar la part més antiga de la documentació. 

L’ordenació de l’arxiu s’ha fet en 3 fases. La primera va ser l’any 2014, la segona l’any 2016, quan es va signar un conveni entre l’ajuntament i l’Oficina de Patrimoni Cultural (OPC) de la Diputació de Barcelona, i la última, que ha permès finalitzar el tractament i descripció dels fons documentals de l’ajuntament. En total, un cost aproximat de 82.000€ assumits a parts iguals entre l’ajuntament i la diputació.

Les tasques les ha portat a terme un tècnic d’arxiu sota la direcció d’un dels arxivers itinerants adscrits al Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals i permeten donar a conèixer i fer accessible el contingut d’aquests fons. 

El fons està format per un total de 10.409 registres i abasten més de sis segles d’història, des de 1405 a 2015. En breu, els instruments de descripció de l’Arxiu Municipal de Gironella seran accessibles en línia per donar a conèixer a la ciutadania el contingut del fons i, d’aquesta manera, poder accedir-hi i consultar-l’ho.

 

 

Salutació de l'alcalde

Benvolgudes i benvolguts,
Us dono la benvinguda al web municipal de la Vila de Gironella, que vol esdevenir un espai i una eina d'informació, interrelació i participació, i confiem que aquí, tant gironellencs i gironellenques com visitants d’arreu, us hi sentiu còmodes i hi trobeu tot allò que us calgui.

David Font

Ajuntament de Gironella

  Plaça de la Vila, 13 - 08680 Gironella
  93 825 00 33
  93 825 03 68
  gironella@gironella.cat

Detalls del web

Protecció de dades

Avís legal

 

Segueix-nos a