L’organització del fons documental s’ha realitzat en 3 fases
Aquest mes de maig ha finalitzat l’organització dels fons documentals de l’Arxiu Municipal de Gironella. Les tasques d’ordenació es van iniciar a principis de l’any 2014, quan es va ordenar, classificar i inventariar la part més antiga de la documentació.
L’ordenació de l’arxiu s’ha fet en 3 fases. La primera va ser l’any 2014, la segona l’any 2016, quan es va signar un conveni entre l’ajuntament i l’Oficina de Patrimoni Cultural (OPC) de la Diputació de Barcelona, i la última, que ha permès finalitzar el tractament i descripció dels fons documentals de l’ajuntament. En total, un cost aproximat de 82.000€ assumits a parts iguals entre l’ajuntament i la diputació.
Les tasques les ha portat a terme un tècnic d’arxiu sota la direcció d’un dels arxivers itinerants adscrits al Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals i permeten donar a conèixer i fer accessible el contingut d’aquests fons.
El fons està format per un total de 10.409 registres i abasten més de sis segles d’història, des de 1405 a 2015. En breu, els instruments de descripció de l’Arxiu Municipal de Gironella seran accessibles en línia per donar a conèixer a la ciutadania el contingut del fons i, d’aquesta manera, poder accedir-hi i consultar-l’ho.