La primera reunió serà dijous 11 de novembre al Local del Blat
L’Ajuntament de Gironella inicia una campanya de sensibilització i transparència sobre el sistema de recollida porta a porta amb reunions veïnals i la distribució de fulletons informatius sobre l’ús del porta a porta i el cost del servei.
El tret de sortida serà aquest dijous al Local del Blat, amb una reunió oberta a tota la ciutadania del municipi, en la que s’analitzarà i es presentaran les dades del servei de recollida porta a porta, implantat ja fa 3 anys, i en un exercici de transparència es desglossarà el cost del servei perquè els gironellencs i gironellenques se sensibilitzin sobre la importància de treballar plegats i millorar les dades del reciclatge.
“Després de 3 anys amb el sistema de recollida porta a porta creiem que és important trobar-nos amb els veïns, ser transparents amb els costos del sistema, explicar perquè el cost del rebut augmenta mica en mica i què podem fer per evitar-ho”, explica David Font, alcalde del municipi. Aquesta decisió es pren després d’incrementar el 2% el rebut pel 2022 dels residus enlloc de que pertocaria per IPC. “Si som capaços d’enviar menys residus a l’abocador, podrem compensar millor els costos”, ha volgut posar de manifest Font. L’ajuntament considera que hi ha marge de millora en el percentatge de recollida selectiva, situat al 80% a dia d’avui, per això vol compartir amb la ciutadania com es pot aconseguir de manera conjunta.
Paral·lelament aquestes reunions també es faran pels barris, per apropar-se més a la ciutadania. El calendari previst és:
Dijous 11 de novembre a les 19.30h al Local del Blat.
Dijous 18 de novembre a les 19.30h al Local Social Cal Bassacs.
Divendres 19 de novembre a les 19.30h al Local Social Viladomiu Nou.
Dimecres 24 de novembre a les 19.30h al Local Social Viladomiu Vell.
Dijous 25 de novembre a les 19.30h a l'Espai Santa Eulàlia.